woensdag 6 februari 2013

Kiss G Wagen in Spur 0: Oh my Gos....

De Kiss G-wagen (glmmhs 57 / Gos 253) heb ik al twee keer aan u voorgesteld in spoor 1- maar Kiss heeft deze wagen ook in spoor 0 uitgebracht. Toen ik voor het eerst deze wagen zag (mijn eerste messingmodel), kon ik mij niet beheersen.... ik moest en zou deze wagen in tijdperk IV uitvoering eens patineren.

Den Kiss-G-Wagen (Glmmhs 57 / Gos 253) habe ich Ihnen in Spur 1 bereits zweimal vorgestellt – aber Kiss hat diesen Wagen auch inSpur 0 herausgebracht. Als ich diesen Wagen zum ersten Mal sah (mein erstes Messingmodell), konnte ich mich nicht beherrschen – ich musste und würde diesen Wagen in Epoche-IV-Ausführung mal patinieren.

Ook in spoor 0 heeft Kiss achterwege gelaten de ''Bremsstellhebel'' in te kleuren, maar dit was snel verholpen. Ook moest er een vrachtbrief in de 'Zettelkasten' komen. Krijtbeschrifting was op veel wagens te vinden, en deze geeft zijn eindbestmming en plaats in de trein duidelijk aan.

Auch in Spur 0 hat Kiss es unterlassen, die Bremsstellhebel farblich abzusetzen, aber dem war schnell nachzuhelfen. Außerdem musste in den Zettelkasten ein Frachtbrief. Kreideanschriften waren an vielen Wagen zu finden, und diese markiert deutlich seinen Bestimmungsort und seinen Platz im Zug.

Het dak kreeg een nieuwe laag verf: de daken kregen na verloop van tijd echt een heel andere kleur dan de originele aluminiumkleur. Ook kon ik geen afbeeldingen vinden van fris-geborstelde ventilatieluiken- die moesten ook een tikkeltje donkerder worden. Dit geeft de wagen een heel ander uiterlijk: alleen zo herinner ik mij deze wagen!
 
Das Dach erhielt eine neue Farbschicht. Die Dächer bekamen im Laufe der Zeit tatsächlich eine ganz andere Farbe als die originale Aluminiumfarbe. Auch konnte ich keine Abbildungen frisch gebürsteter Lüfterklappen finden sie mussten einen Tick dunkler werden. Das gibt dem Wagen ein ganz anderes Aussehen: Nur so habe ich diesen Wagen in Erinnerung.


Nu ik definitief voor spoor 1 heb gekozen, is deze geheel nieuwe wagen, met Ovp. te koop.  Voor  €350,00 (GERESERVEERD)kan hij de uwe zijn- toedertijd kostte de wagen mij €329,00 -ongepatineerd ;) ik heb in iedergeval met veel plezier hem voorzien van een zeer uitgebreid patina. Mijn emailadres staat helemaal onder aan het blog.

Nachdem ich mich nun endgültig für Spur 1 entschieden habe, steht dieser ganz neue Wagen mit Originalverpackung zum Verkauf: Für € 350,00 (RESERVIERT)  kann er Ihrer werden – der Wagen kostete damals 329,00 €, nicht patiniert ;) Ich habe ihn auf jeden Fall mit viel Vergnügen mit einer umfangreichen Patina versehen. Meine E-Mail-Adresse steht ganz unten im Blog.