zaterdag 24 december 2011

baureihe 290 van Km1: nieuwrood is mooi rood.


De nieuwrode kleur van de baureihe 290 vereist toch een unieke aanpak. Al snel is het te donker en te veel. Bij de onderzijde daarentegen ben ik 'los' gegaan! Hier heb ik even alles uit de kast getrokken wat ik aan weathertruukjes bezit. Vet en olie, remstof, kaal metaal, alles zit er in!

Die neurote Farbe der Baureihe 290 erfordert doch ein besonderes Vorgehen. Allzu schnell ist es zu dunkel oder zu viel. Bei der Unterseite dagegen bin ich „locker“ ans Werk gegangen. Hier habe ich einfach alles hervorgeholt, was ich an Weathering-Tricks drauf habe. Fett und Öl, Bremsstaub, blankes Metall, alles findet sich da wieder!
In einem früheren Artikel habe ich die purpurrote Ausführung dieses Modells schon ausführlich gelobt. Aber dies ist doch schon ein Traum auf Rädern – Details ohne Ende!
Die digital steuerbare Kupplung gibt es bei KM1 in zwei Varianten, und diese ist von beiden die solideste, am besten funktionierende. Kuppeln und entkuppeln funktioniert natürlich nur auf geraden Gleisen!
 In een vorig artikel ( http://becasse-weathering.blogspot.com/2011/10/v-90-van-km1-in-spoor-1-geweathered.html) heb ik de purperrode uitvoering van dit model al uitgebreid geloofd. Maar dit is toch wel een droom op wielen- Detail ohne Ende!

De digitaal aanstuurbare koppeling is er bij KM1 in twee varianten, en deze is de meest solide, best functionerende van de twee. Koppelen en ontkoppelen kan alleen op rechte stukken uiteraard!

Na alle detailfoto's nog een overzicht van dit juweeltje
Nach allen Detailfotos noch eine Gesamtansicht dieses Juwels